Telefontider Mån-Fre 8:00-11:00 & 12:00 - 16:00

Vanliga frågor

Behöver du verkligen en servicetekniker för att laga din vitvara?

Ja, Vi rekommenderar att du ska boka ett besök för felsökning när det gäller alla vitvaror. Ibland kan det finnas enklare saker en händig person kan klara av att reparera, men våra tekniker har alltid flera års erfarenhet inom reparationsområdet och det kommer sig av att reparation av en vitvara ofta kräver kunskap. När det gäller vissa produkter och fel på en vitvara är det även risk för livsfara om outbildade personer själva försöker reparera.

Kan jag laga själv?

Vi rekommenderar ingen att reparera en vitvara över telefon. Du ska endast göra det som Du kan läsa Dig till i handboken. Vill du som kund ändå göra det själv så kan vi hjälpa er med delar, men då gäller inga garantier på delarna.

Vad behöver ni veta innan jag ringer för tidsbokning?

Vi behöver veta ditt namn, var du bor och telefon nr. Vi behöver veta vad för slags vitvara det gäller, dess namn och självklart en liten felbeskrivning. Detta hittar ni enkelt under fliken Boka. Skriv in Dina uppgifter där så ringer vi upp er, annars går det självklart bra att nå oss på 08-40 90 49 79.

Vilka sorts jobb gör ni?

Vi på VitvaruHjälpen hjälper dig med alla märken och modeller. Har du problem i tvättstugan eller med andra professionella maskiner så har vi servicetekniker att bistå med.

Behöver jag bistå med något vid ett besök av en av Era servicetekniker?

Du behöver egentligen inte bistå med någonting. För att underlätta en reparation eller felsökning ber vi Dig att plocka bort saker i, runt och ovanpå Din vitvara för att göra servicebesöket så smidigt som möjligt. Vid reparation av tvättmaskin eller torktumlare som står ovanpå varandra, kan Du behöva hjälpa serviceteknikern att flytta ner den översta maskinen (om Du har möjlighet). Vi vill varken skada maskin, inredning eller tekniker. I de flesta fall går det utmärkt för tekniker att göra allt själv. Men står maskinen krångligt till eller liknande kan vi behöva skicka två tekniker.

Hur betalar jag?

Vi fakturerar alla företagskunder. Privatkunder betalar direkt på plats efter utförd reparation. Betalning sker med kort. Kvitto på reparationen lämnas av tekniker vid betalning. Vi använder Izettle för en smidig och säker affär. Du kan även betala med Swish